Posádku lode na prvej etape tvorili okrem kapitána Vlada Porvazníka ešte ďalší traja ľudia – Jozef Novotný, Vladov dávny kamarát a horolezec, ja – Fero Lindner a talian Marco Zonca.
Marco Zonca bol jedným zo základných členov posádky. Vlado ho našiel „viac-menej na inzerát“ v Taliansku, keď mu vypadli dvaja starší Američania. Plavil sa na Civette II už z domovského prístavu San Giorgio di Nogaro až na Kanárske ostrovy. Atlantik vynechal a doletel pred štartom World ARC 2014-2015 na Sv. Luciu. Takže sa nalodil takmer zároveň so mnou. Bol absolútne oddaným a užitočným členom posádky. Okrem toho, že každý tretí deň dopestoval „úrodu“ klíčkov z nejakých fazúľ a vedel robiť aj super karamelové cukríky bol aj technicky veľmi zdatný. V závere prvej etapy mal trochu smolu, lebo v indiánskej dedinke Embera pri nastupovaní do kanoe stratil balanc, člupol do vody a odišiel mu foťák Canon D350 a tuším aj iPhone. Počas ďalšej plavby, keď som tam už nebol, absolvoval 3 krát tetovanie a teraz už naozaj vyzerá tak, že oboplával svet. Tento rok však opustil Civettu II a po dohode s Vladom sa v Cape Town presunul na katamaran „Free and Breeze“, na ktorom dokončuje plavbu okolo sveta.

Civetta 2 po preplávaní Atlantiku (pred štartom World ARC) musela absolvovať technický „refit“. Vlado musel nahradiť spinakrový peň, ktorý stratil pri prvom skúšaní novej kosatky pri plavbe na Kanárske ostrovy. Šikovný karibský zámočník mu vyrobil „trubku“ na mieru a Jožo Novotný domontoval koncovky a peň bol naspäť. Vlado nechal taktiež vyrobiť náhradné ovládanie kormidla veterným kormidlom – pre prípad väčšej poruchy kormidelného systému. Museli sme dotankovať naftu, doplniť vodu a proviant na takmer jeden mesiac. Taktiež bolo treba prečistiť trup od morských rias, poskladať a vyvesiť vlajkoslávu, opraviť svetlo na DAN bóji, a aj iné. No a potom sme 11. januára 2014 vyštartovali smer Panama. Prvý úsek plavby bol smerom na juho-západ pozdĺž Sv. Lucie a pri Castries sme otočili sprievodný motorák pravobokom a už to všetci „šili“ rovno na západ. Každá loď si samozrejme zvolila svoju stratégiu a po pol dni sme už videli len more naokolo.

Plavba krížom cez Karibské more je niečo iné ako pozná väčšina našincov pod pojmom plaviť sa v Karibiku. Je to akoby to bola plavba cez taký menší oceán. Keď sa Vám stratí Sv. Lucia z dohľadu, už nemáte očný kontakt ani s ostatnými loďami flotily a vidíte 10 dní len more kde zadné a zadobočné vlny dosahujú až 3-5 metrov. Každodenná ranná a večerná komunikácia cez SSB rádio udržiavala celkom dobrú informovanosť medzi loďami flotily. Každý deň moderovala komunikáciu iná loď (vopred dohodnuté). Ranné relácie boli zamerané na nahlásenie polohy a smeru a sily vetra. Večerná komunikácia bola viac-menej o tom, čo sa na lodi cez deň udialo ... rybárske úspechy ... čo kto navaril ... prípadné technické problémy ... Z dôvodu potenciálnej hrozby pirátskych aktivít sme sa držali doporučených 100 nm od Kolumbijských brehov. Situácia sa však asi mení – tento ročník Wolrd ARC mal už dokonca aj jednu zastávku v Kolumbii. Aha, a zrejme sa Wolrd Cruising Clubu darí, lebo od toho roku majú naplánovaný World ARC každý rok – teda nie každý druhý.

Prečo MAXO?

   klient na prvom mieste
    20 rokov skúseností
   stovky spokojných klientov
   tisícky lodí z celého sveta
   online rezervácia so zľavou
   odborní inštruktori na kurzoch
  všetko v e-shope skladom
   ochotne, priateľsky a profi

MAXO s.r.o.
Černyševského 26
851 01 Bratislava
tel: 02 62 522 722
mob: 0917 630 217
yachting@maxo.sk
MAXO na Facebooku
skype: maxo.yachting

Chcete vedieť o aktuálnych novinkách a ponukách?

Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Blue Gray
Background Color
Text Color
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Scroll to top